Gastronomska kultura je neodvojivi deo kulturne baštine svakog naroda, sremska kuhinja se razlikuje od kuhinja ostalih delova Srbije. Zahvaljujući srednje - evropskom uticaju pre svega nemačkom, austrijskom, mađarskom i slovačkom. Savremeno doba donelo je velike promene gde se gube tradicionalni načini ishrane ali zato je tu „Gastro Srem“, kao jedinstvena manifestacija na ovom prostoru koja će kroz bogatu gastronomsku, kulturnu, turističku i edukativnu ponudu spojiti tradicionalno i savremeno doba.
Manifestacija će posetiocima dočarati ambijentalnu sredinu, kroz gastronomiju na jedan sofisticiran način i prikazati kuluturno istorijsko nasleđe Srema. Učesnici su poljoprivredna gazdinstva - proizvođači mesnih i mlečnih proizvoda, udruženja žena iz Srema ali i udruženja iz Slovačke i Mađarske, vinarije, umetničke radionice, proizvođači meda, rakije i bombondžije, a takođe očekujemo goste iz cele Srbije. Takođe će nam se predstaviti brojni umetnici iz različitih oblasti kulture iz Srema, koji će kroz bogat kulturno umetnički program dočarati slikom, pesmom i rečju bogatstvo vinskog, žitnog i svinjskog Srema. U okviru gastronomskih radionica za decu i odrasle, organizovano će biti i takmičenje u pripremanju tradicionalnih jela. Izlagači će imati radionice za edukaciju proizvođača u domaćoj radinosti, kako bi se podigao kvalitet proizvoda i usluga koji se nude posetiocima.
Očekujemo da svima koji posete manifestaciju što vernije prenesemo autentičan duh i atmosferu naše regije kroz gastronomiju, kulturne i turističke vrednosti.
Sa ponosom ističemo da smo nosioci sertifikata, „Najbolje iz Vojvodine“, u kategoriji manifestacija, koju kao garanciju kvaliteta dodeljuje Pokrajinska Vlada.
Promoviše zabavu, druženje i uživanje kroz gastronomiju, tradiciju i humanost, okuplja oko 70 izlagača iz regiona i oko 15.000 posetilaca.
Cilj projekta je da se na kreativan i savremen način kroz raznovrsne programske celine predstave turistički potencijali , autentična sremačka atmosfera i kulturne vrednosti opštine Stara Pazova i Srema kao regije. Manifestacija umrežava i povezuje različite privredne grane i neprivredne grane te ih na taj način osnažuje i promoviše. Raznolikost sadržaja, dostupnost lokacije pružaju zabavu i pokrivaju interesovanja najšire populacije. Ipak akcenat kao ciljnu grupu potencijalnih posetilaca stavljamo na porodicu. Ovo je konzervativnija ciljna grupa, koja je fokusirana na uspostavljanje ravnoteže između slobodnog vremena za porodicu i prijatelje i poslovnog života, i to ih čini idealnom grupom. Njihov primarni cilj je porodičan dan i druženje. Društveno odgovorni- humani segment je jedan od bitnijih ciljeva društvenog delovanja, te kroz dva dana manifestacije javne ličnost uz pomoć domaćica festivala pripremaće i prodavati sremačke specijalitete koje će posetioci moći da kupe, a prikupljena sredstva doniraće se u humanitarne svrhe.